Kemas Kini Profil Peribadi Anda dengan Principal

1) Bagaimanakah anda boleh menukar alamat surat-menyurat dan alamat e-mel anda yang disimpan dalam rekod Principal? 

Anda boleh melakukan kemas kini maklumat peribadi anda melalui Profil Saya di sudut kanan atas. Anda akan menerima OTP melalui nombor mudah alih berdaftar anda untuk menyerahkan sebarang permintaan perubahan.

1

2) Bagaimanakah anda boleh menukar nombor telefon bimbit anda dalam rekod Principal?

Anda boleh melakukan pengemaskinian nombor telefon bimbit anda dengan menghubungi Pusat Khidmat Pelanggan kami di +(603 7718 3000) atau menulis permintaan dengan dokumen sokongan seperti kenyataan mudah alih anda ke service@principal.com.my

3) Anda mengemukakan kemas kini ke Profil Saya. Bilakah perubahan akan berkuatkuasa?

Perubahan akan berkuatkuasa serta merta.

4) Bolehkah anda menukar arahan pengedaran untuk akaun pelaburan skim KWSP anda?

Tidak, semua pengagihan untuk pelaburan skim KWSP mesti dilaburkan semula ke dalam akaun.

5) Apakah yang perlu anda lakukan jika anda mengisi maklumat peribadi anda dengan salah semasa pembukaan akaun dengan Principal?

Anda boleh Log Masuk untuk melakukan kemas kini pada butiran peribadi anda melalui Profil Saya. Anda akan menerima OTP melalui nombor mudah alih berdaftar anda untuk menyerahkan sebarang permintaan perubahan.

5

6) Sekiranya anda menukar/ mengemaskini butiran peribadi anda dalam profil Principal, adakah butiran profil i-Akaun KWSP anda akan dikemas kini secara automatik juga?

Tidak. Anda perlu membuat perubahan/ mengemaskini profil anda pada Principal dan dalam i-Akaun KWSP masing-masing. Kedua-dua entiti mengekalkan rekod pelanggan mereka secara bebas.